båtresan

våran båtresa var helt sjuk!
vi tog bussen ner och det gick ju bra..
vi käkade på östens pärla innan! BUFFÈ!! yammie yammie!

när vi kom fram åkte vi förbi BIRKA PARADISE och åkte till andra sidan hamnen och världens minsta kryssningsbåt! Birger Jarl!
fy fan! vilken jävla skitbåt! en gubbe på båten berättade att den var 60 år och skulle bytas ut om en månad! haha.. tack för den televerket!
jag höll iaf på å börja gråta där och då!
sen blev det inte bättre av att det bara var gamla arabmän vid inchekningen nästan..
vi såg bara 2 snyggingar.. hahhahhaa.. :p

vi hoppade på båten.. fick betala 40kr för att få nyckeln till hytten..
man skulle få tillbaka dem sen!

jaha.. skitstor toa, och vi fick en våningssäng..
alejandra fick sova uppe! :p

sen gick vi till "skybar" och beställde 2 alkoholfria drinkar!
Bartendern vart ju sugen.. hahaha..

han kom och satte sig vid oss sen och snackade..
sen fråga han om drinken var god.. då skojade alejandra och sa nej..

då fick vi nya helt gratis med sprit i.. hahaha..
och resten vi köpte av han fick vi köpa för 5kr st! hahahahaha..
BRA PRIS!
han ville även ha mitt nummer.. haha.. han gav mig en lapp med sitt.. (han hade nog gjort det där förr) :p
Han kom från Libanon..

jaha.. sen var det en vakt som blev sugen på Alejandra.. han kom från cuba..
men han sa bara att han skulle bjuda på en drink.. men han gjorde aldrig det..
sen satt vi i skybar och chilla så kom en gubbe.. en svensk..
han hade 2 drinkar över sa han.. så vi fick dem också! hahhaa :p

sen stängde de.. och vi gick till "discot!" om man nu kan kalla det så?!
bartendern blev taj i Alejandra och skickade massa lappar! 8 st totalt! han kom från Turkiet..
Stewarden kom från sverige.. borlänge.. men han var bara 20.. men han kom ju också och ragga.. hahaha
å alla fråga samma sak - HUR FAN KUNDE NI VÄLJA DEN HÄR BÅTEN?
jag skyllde så klart på Alejandra.. :p

Libanon försökte ju hångla med mig.. men det gick ju inte så bra för han..
Rami hette han till och med.. :p
vi åkte bara 2 timmar ut från hamnen.. vi åkte i is-soppa! helt sjukt!
ja, så vi parkerade mitt i skärgården!
jag trodde vi skulle stå still där över natten..
precis när vi hade lagt oss vid 4 så börja de såklart köra runt! kanske för att vi inte skulle frysa fast.. inte fan vet jag.. men jag hade PANIK då iaf.. hahha..

kunde inte sova..
som tur var åkte de bara runt 2 ggr.. fy fan!
vi klev upp vid 11 och gick och käkade brunch!

dagen före käkade vi buffé..
jag klagar absolut inte på maten! man blev mätt & det var gott!

vi spelade på en spelmaskin och vann typ 200kr.. de kände vi att vi ville använda till inträdet på heartbreak senare på kvällen.. :p
vi sprang på en svart kille också som jobbade på båten.. han städade..
Han kom från Gambiaa.. och jag var 100% hans typ sa han.. hahaha.. ;)
men han fick inte mitt nr..
förresten fick turken alejandras iaf! ;) Deniz.. :p

jaha, och rami var skitsur för han inte fick till det med mig.. hahahhaah :p

om jag ska nämna något om taxfreen så var det då den minsta jag sett..
det var som en liten kiosk.. första gången vi gick in där var det kö! araberna åker tydligen för att köpa snus och cigg till sina affärer.. de är så smart..
resten av resan sitter de och spelar kort.. dricker ingenting.. hahaha.. :p
ja, så kanske 70st araber/asyrer och 70st över 40år.. resten var väl under 40 alltså..
och det var kanske 30st.. hahahaha..

när man skulle byta in hyttnyckeln så kunde man byta den mot 50cl VODKA!
så det gjorde jag och gav den i present till emre.. hahaha ;)
annars köpte jag faktiskt ingenting i taxfreen..
rami sa först att han kunde fixa rabatt till oss om vi höll käften..
men sen blev han sur när han inte fick något så jag tror han tog tillbaka det! hahhaha :p

vart vi än gick så såg vi alltid någon av grabbarna! helt sjukt!

ja, vilken jävla resa..
men vad vi har skrattat! :D

220kr kostade det..
buss - mat - brunch - buss hem..
jag förstår varför! :p men det var ju värt det!
och det kändes som aatt vi fick resan gratis när vi fick så mycket grejer! hahaha :)

aja, puss hej

Kommentarer
Postat av: maggan

haha alltså det här kan vara det aaabsolut roligaste jag hittat! lärde känna rami från båten men har tappat telefonen tre gånger så har fått lov att fixa numret otaliga gånger, och idag när jag googlade rami och birger jarl kom det här upp och jag dog av garv! Det är såååå typiskt honom allting, hhaha att världen kan vara så liten

2011-12-16 @ 08:47:26
URL: http://so-square.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0