hääääning with my poooolers.. :p


Linda lagar mat!

Kristin diskar. :p inte varje dag man får se.. ;)

Kristin å sofia.. (kristin kramar mimmi)

maja va också mä.. ;) (vi va ju hemma hos henne)


den var så där å blev så här.. :p
ska skriva recpetet sen när kristin har givit mig det.. :)
när ska du det? :p

kycklingwok mä äggnudlar
1 paket kyckling
1paket wokgrönsaker (jag hade icas thai)
1burk kokosmjölk
2vitlöksklyftor
3msk olja
1 paket äggnudlar
lite soja
chili å ingefära.. (kan man väl ha färsk eller i kryddor.. jag hade krydda..

gör småbitar av vitlöken å låt den koka in lite i oljan mä chili.. ha i kyckling å stek tills den är klar.. ha i kokosmjölk..
låt det koka upp.. ha i grönsakerna å de färdigakokade nudlarna å låt allt bli varmt..
mmmmm.. ;D


************
nää, nu ska nog jag kika på film?

aja, puss hej

Kommentarer
Postat av: Kristin

KLADDKAKA



50 g smör

2 ägg

½ dl matolja

2 dl strösocker

1 dl farinsocker

2½ dl vetemjöl

4 msk kakao

2 msk bakpulver

1-2 msk vaniljsocker

1 nypa salt

blockchoklad



bröad form med avtagbar kant, ca 23-25 cm dm



Vispa upp äggen med strösocker och farinsocker, tillsätt smöret (smält och blandat med oljan).

Blanda de torra ingredienserna (mjöl, kakao, bakpulver, vanlijsocker och salt) och häll sedan ner de torra ingr. i ägg/socker/smör blandningen.

Häll sedan smeten i den bröade formen och hacka bitar av blockchoklad och tryck ner försiktigt i kakan. Grädda i 150 grader i 30 minuter.



Tror att det va allt..

2009-01-14 @ 10:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0