fullt upp!

ojdå. .det går bra för mig nu!

bakat bröd:

jag har i lite allting när jag gör bröd.. :) nu vart en del slut.. :/
pumpafröna är helt slut.. ooohh noo.. :p


ofärdig.. :p

Lindas allt i ett bröd
50gram jäst (idag använde jag torr)
1 liter ljumet vatten
(lite fett kan man också ha i om man vill men jag glömde det idag.. :p men olivolja kanske?)
sen när man rört ihop vattnet å jästen kan man ha i lite allt möjligt tills det blir en fin deg.
1tsk salt också..
då får den jäsa typ 40 min.. å sen bakar man ut den å sen stoppar in i ugnen..
idag hade jag:
pumpafrön,solrosfrön,linfrön(krossade),bovete(krossat å nytt så jag har inte testat), dinkelmjölk(fullkorn), gramhamsmjöl, sojamjöl(det va nytt, inte testat), vetekli.. kan det ha vart allt? haha.. ja, ni hör ju.. :p

idag pensla jag mä lite olivolja å toppa mä solrosfrön innan jag stoppa in den i ugnen..

har inte smakat det än..
*****'''

har man ingen kavel så får man skaffa sig.. haha.. ;)


så här såg de ut innan ugnen!
tog receptet som stod på mjölpaket.. lämpligt som faaaan.. :D
å hade ju inga formar så jag fick göra snurror.. :p
Micke sa att de var goda.. själv ska jag inte ta nån.. ursäkta, blir det inte mer lockande om du förbjuder sig själv?
okej, jag VILL inte ta nån.. :D

oj, vad svarta de såg ut på bilden.. haha.. men det är de inte.. :p

*******'


micke låg i soffan å sega bara.. :p

*'''''''''''
sen gjorde jag iordning stilla havstorsk.. är den förbjuden? :|
orka inte steka så jag skjutsa in skiten i ugnen.. :p

Lindas ihopkok.. :p
400 gr fisk..
lite passerade tomater (vart över sen köttfärssåsen för nån dag sen)
lite fetaost
lite purjolök
lite avar (stark)
å lite mjölk å kryddor..
blanda å häll i en form.. :p
fisken la jag i heeeeeel.. :p

tänkte testa att koka lite brysselkål till det.. har aldrig testat brysselkål.. :p

får ju inte käka för mycket..
Ska ju käka sallad sen kl 17.. :p
************

jag själv.. :p

aja, puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0