Utvärdering å planering!

Jannes tips:

*avokado

*nötter

*kolhydrater i form av havregryn och knäckebröd

*Käka varannan timme!

*Morgonpromenad 40min FÖRE frukost

*styrketräning på kvällen

*Algtabletter är bra!


Zones tips:

*avokado

*nötter

*kolhydrater i grönsakerna, annars inget!

*grädde i proteindrinkarna!

*lägg till 30min kondition efter varje styrkepass 4ggr i veckan

*kyckling, broccoli, ost, grädde, nötter


Utvärdering av mig själv:

Styrka:

Jag tycker att det är roligt att träna!

Jag får hemska kickar av det som gör mig lycklig!

Jag masar mig iväg till gymmet ibland fast jag inte är sugen! - det är bra!

Jag utvecklas och det får mig att känna suget efter att bli bättre!

Jag har redan lyckats mä 30,6kg.. så jag vet hur man gör!

Jag har massor med tid nu!

Svaghet:

Det finns en massa frestelser!

Är andra lata kan det hända att jag blir smittad!

Att jag är lite för nöjd med det gamla resultatet?

Det är drygt att åka buss d.v.s - tar onödigt mycket tid!

Så fort jag slår upp ögonen är jag hungrig, kan va jobbigt med morgonpromenad då!

Tror jag behöver mer mat än jag egentligen gör!

Kan inte stå emot suget ibland!

Sitter lite för mycket vid datorn!

Mitt knä är ju lite skadat! Det är en av mina svagheter!

Möjlighet:

Jag kommer bli sjukt fin!

Jag blir stark och smidig!

Jag kommer kunna köpa kläder som sitter snyggt!

Jag kommer MÅ BRA!

Jag kommer ha mindre "fuldagar!" (ja, det händer faktiskt att jag har det också!)

Jag kommer orka mera!

Jag kommer få ännu mer självförtroende!

Och dessa härliga egokickar! :D

Hot:

Motivationen är väl lite svår ibland!

Är rädd att jag ska sluta träna å börjar käka onyttig bara!

Folkets press på mig! Alla som frågar hur det går på fel sätt.. :/

Min egen press när det inte visar på något resultat!

Mitt tålamod är ju lite dåligt!

Skador är ett stort hot! Sjukdomar också!

Min disciplin måste bli bättre för att jag ska klara det här!

Jag får inte jämföra mig med andra!

***********

Små meningar som har stor betydelse:

*jag gör det här för mig själv och ingen annan!

*Träning först! Leka sen!

*Använd någon snygg grabb du vill träffa som motivation!

*Kör hårt några månader av ditt liv och se vad som händer - vad har du att förlora?

*SÖMNEN ÄR VIKTIG!

*Har du en gång vart onyttig - är du det säkert igen!

*Man dör inte av att vara lite hungrig ibland!

*Gör du alltid som du gjort, får du alltid det du fått!

Vad ska jag göra för att få igång motivationen?

*Hänga med folk som pushar mig på rätt sätt!

*Använda mina fina träningskläder (bara det är ju en motivation!)

*Tänka på målet!

*fokusera! - det går ju lätt!

*Om du har någon dejt på G kan det ju bli ett delmål att bli lite mer tränad till dess!

Vad ska jag ha som mål?

*Bli stark och vältränad!

*Få bort magen!

*bli fastare

*vad är rimligt till nyår om jag väger ca 78kg nu?

Sammanfattning:

*Gör av med mer än du får in i käften!

*Ät inte det du inte orkar träna bort!

*Var inte lat - det lönar sig i längden!

*Morgonpromenad FÖRE frukost!

*Du behöver inte så mycket mat som du tror!


Träningen:

Fortsätta med :

*styrketräningen

bröst+triceps

ben

mage+axlar

rygg+biceps

och 15 min kondition efter varje styrkepass! Pluspoäng för extra minuter såklart!


Börja med:

*Morgonpromenader 40 min ungefär!

*dra igång spinning, dans, yoga å sånt roligt nu när hösten är här å alla klasser drar igång igen!

Mat jag får äta:

Proteinpulver,kyckling,kött,avokado,nötter,grönsaker,äggvita,kesella&keso lätt,frön,bönor,fisk.

Saker som inte är bra för mig:

Socker, fel fett, snabba kolisar, dålig motivation, lathet - det går snabbt om du vill!, snabbmat, ägg-gulorna får jag låta bli ett tag, alkohol - men jag har ju ändå paus nu så, folk som ger dåligt inflytande! :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0