träningberoende?

VARNINGSSIGNALER VID TRÄNINGSBEROENDE
*Ökad tolerans av träningsdos.
*Abstinensbesvär vid utebliven träning (ångest, trötthet, retlighet).
*Längre tid ägnas åt träning än planerat. Doserna blir större än planerat, det vill säga man tappar kontrollen.
*Mycket tid ägnas åt träning.
*Man ger upp annat som är viktigt, till exempel familj, jobb eller vänner, för att hinna träna.
*Man tränar trots skador eller sjukdom.
************************

okej.. då ska vi se vilka av de här punkterna som stämmer in på mig!
lite retlig blir jag allt när jag inte får träna..
jag va borta från gymet i 2v nu när jag va sjuk.. men iofs så gick jag morgonpromenad varje dag ändå!
jag väljer nog träning före jobb om jag ska va ärlig..
men jag tränar ju inte när jag är sjuk!
nää, än så länge är jag inte sjukligt träningsberoende.. ni behöver inte ingripa än!
kom igen när jag har fått bort min mage å tränar som en toook ändå!
jag är faktiskt lite rädd för hur jag ser på mat och hur jag ska göra sen när dieten är klar..
men det får jag fundera på då..
hur länge jag nu ska hålla på?

toookjobbigt just nu.. de sitter å käkar varma mackor framför mig!!
man blir ju bra jävla sugen!

aja, puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0