kulturkrocken!

i söndags fick jag min första kulturkrock någonsin!
jag gick ner till nian.. satt och kikade på när Metin och Emre skurade golvet..
sen gick vi hem till dem..
han bor ju med sina 2 kusiner Mehmet och Metin.. :p

inredningen var ju verkligen inget att rekommendera..
tjocka persiska mattor.. lukta rök..
vita sånna där gardiner och kamelfärgade skinnsoffor ni vet..
inget på väggarna..
en dator och en tv..
vanligt i dessa lägenheter är också fler än en säng i samma rum..

vi hade roligt.. metin var bakis och trött så han gick och sov..
Emre satt vid datorn och tränade lite svenska med mig som coach-!
sen blev jag hungrig..
då skulle han laga turkisk mat till mig..

han drog igång..
sen ringde hans telefon, han drog iväg och kom tillbaka med en liten unge..
Haithji eller nåt sånt.. :p
men han fortsatte skära grönsaker.. tomat och lök...
ungen var blyg och vågade inte säga något..
men emre verkar vara hur gullig som helst med barn iaf :p

sen kom ungens MAMMA! frun till pizzställets chef..
hon tog över matlagningen från emre..
och började babbla med han på turkiska..
sen läste hon alla papper jag hade skrivit till emre.. :p
bland annat stod det - jag vill ligga med dig..
hahaha.. med turkisk översättning och det tyckte hon var jättekul..

sen var maten klar.. det var typ lök,tomat,kött och ägg i en röra..
med bröd och tomat+rödlök och citron+olja+salt till sallad och dressing.. å det käkar mna ju givetvid med sånt där bröd.. :p
jaha..
då började hon
- Emre äter inte gris, då borde väl du sluta med det också?!
L - :O Jag äter gris varje dag hur mycket som helst!!!
- Emre får väl också börja käka det då!
- Emre nu får väl du börja tvätta och lag mat och städa också! Det gör ju egentligen inte turkiska män!
de kommer hem och då ska allt vara klart!

jag bara satt och gapa!

sen fortsatte hon:
- ja, när bjuder du oss på mat nu då? nu när du har ätit våran.
Imorgon? vi är 4 st och haitji vill ha pasta!

öööhhhh.. URSÄKTA, det var emre som började göra mat till mig och han som bjöd..
ska jag bjuda henne då? jag blev alldeles intryckt och manglad i ett hörn!
när hon skulle gå sa jag - jag bjuder på GRIS nästa vecka! ;)

å hon satt och glodde när vi käka också..

när hon gått så ville jag bara hem..
Emre märkte ju att jag var helt i chock!
han blev ju helt förstörd också.. han sa - jävla kusin!
ha följde med mig hem och sov över..
men jag var väl inte övertaggad!
det skrämde mig så jävla mycket!

hur mycket av det där ska jag leva upp till då?

emre sa att det var ett skämt när han slog upp ordet på goggle..
men ändå!
INTE KUL!

jag går nog inte hem till honom i först taget mer!
aja, puss hej

Kommentarer
Postat av: Daniel

Oj, där kan man snacka rejäl kulturkrock!

Hoppas du återhämtar dig ifrån den, man ska ju inte låta sånt där lägg sordi på stämmningen... =/

2011-01-21 @ 15:03:28
URL: http://daniel.rrnet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0