mackan lurar in mig i saker

Sponsring - i den lilla föreningen

SISU idrottsutbildarna erbjuder möjlighet till en utbildning inom området sponsring. Detta är ett ämne som blir mer och mer aktuellt och efterfrågat av föreningarna. Ingela Ekman är utvecklingskonsulent men har också lång erfarenhet av att arbeta med just sponsring ute i förening.

Vi vill med denna utbildning ge deltagarna en möjlighet att utveckla sitt sponsorarbete för att därigenom öka föreningens intäkter.

Målgrupp
Utbildningen vänder sig till föreningar i Träningsläger för styrelsen. Såväl de som vill starta som de som har erfarenhet av att arbeta med sponsring. Önskvärt är att tre deltagare/förening kommer.

Mål/syfte
Deltagarna ska efter utbildningen ha fått kunskap om och inspiration för att på ett bättre sätt kunna arbeta vidare med sponsring ute i den egna föreningen.

Kursinnehåll

· Sponsring historik, nuläge och framtid.

· Hur söker man sponsorer?

· Varför sponsrar företagen?

• Hur behåller man sponsorer?

Omfattning
Utbildningen omfattar 3 timmar.

Tid och plats
Onsdagen den 18 februari kl. 18.00 - 21.00
Scandic Hotell, Väst.


********
jag måste komma ihåg det här mötet nu..
jag har ju fixat lite sponsorer till Åmots IF å markus tycker väl att jag är så himla bra.. så nu ska jag få gå på kurs..
mä 2 andra..
å kanske starta en marknadsgrupp..
men det kan väl va spännande? :)

aja, puss hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0