har ju inte tid..

kursen igår va seg, men man lärde väl sig lite.. men guuud vad vi fick äta hela tiden.. de hade massor av frukt och grejer.. å till lunch tog jag kött å sallad.. mmm.. :)
igår träna vi biceps och rygg.. men jag hade inge krafter kvar till ryggen.. :p

idag ska jag jobba på båda ställena.. å imorgon blir det 12timmars på statoil..

i förrgår baka jag ju bröd..

de här använde jag + grahamsmjöl och krossade linfrön..

  Lindas bröd

ett paket jäst
1 liter fingervarmt vatten som du värmt på plattan..
sen rör du ihop dem så jästen löser upp sig..
sen har du i mjölet.. jag använde mig av
kruskakli, vetekli, grovt rågmjölk, krossat linfrön, grahamsmjöl, dinkel fullkornsmjöl...
jag hade i lite av varje tills jag blev nöjd och degen så bra som jag ville ha den..
sen fick det jäsa i 40 min..
sen baka jag ut den å stoppa in det i ugnen.. :) typ 20-30 min på 225 grader.. gott blev det.. det tyckte micke mä..

lär väl göra i ordning mig för jobben.. dryyyygt..
va iaf hur skönt som helst att sova.. jag är utvilad iaf..
musklerna mina värker som faaan.. haha.. :)

ska få baka på eat idag iaf.. :D och jag får jobba mä anna.. LYCKA!

aja.. puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0